تجربتنا فى اوت ليت زون Outlet Zone

13

كل ما تود معرفته عن آوتليت زون مصر


كعادتنا نقدم لكم مراجعات أفضل محلات وماركات الاوتليت , ولعل تلك هى تجربتنا الاولى فى مشاركتم تجربتنا لزيارة إحدى منافض بيع الأوتليت فى مصر , وكانت وجهتنا محل Outlet Zone بالهرم وللتوضيح فهناك محلين لفرع أوتليت زون بالهرم أحدهم فى منطقه مشعل الهرم والأخرى أمام شارع ضياء تحديداً عند محل dejavu , فهيا بنا نروى لكم قصتنا بالتفصيل الممل لعلها تشجعكم لتقصدوا المتجر فى رحلة شرائكم المقبلة ولكن أولا سنطلعكم على بعض المعلومات عن أوتليت زون.

ما هو أوتليت زون Outlet Zone

فى البداية كنا نعتقد أن أوتليت زون هو منفذ بيع مجمع لجميع ماركات الملابس فى مصر ولكن كانت المفاجأة انه لا يعرض إلا ثلاث منتجات فقط تابعين لنفس المصنع والمورد وهما ( ماركة OR , ماركة Freezone و ماركة Daniel Hechter ) وهما لنفس المورد والمصنع التابع فى الاساس ل أور .

أسعار الملابس فى محل أوتليت زون Outlet Zone

تبدأ أسعار الملابس فى اوتليت زون طبقاً لتقسيمتهم للمعروضات على الارفف من 150 جنية كحد أدنى فيما فوق بمتوسط 250 إلى 350 جنية مصرى للقطع وهذا ما يساوى حوالى 30% لـ 50% خصم عن سعر المنتج الفعلى ولتتعرف أكثر على ما قمنا بشرائه وفرق السعر أكمل الموضوع للأخر او يمكنك الأنتقال مباشراً لفقرة التجربه .

فروع محل Outlet Zone

عناوين جميع فروع محل Outlet Zone


مؤخراً ولزيادة معدل الشراء بدأ المحل بالإنتشار واصبح لمحل أوتليت زون الكثير والكثير من الفروع فى مختلف ربوع مصر داخل القاهرة وخارجها ومنها:


  • فرع Outlet Zone بأكتوبر : المنطقة الصناعية الأولى - اوتليت مول.
  • فرع Outlet Zone بالهرم : 42 شارع الأهرام - قسم الهرم.
  • فرع Outlet Zone بالجيزة : 255 شارع الهرم بداخل رويال سنتر محطه المطبعة.
  • فرع Outlet Zone القاهرة : 41 شارع شبرا - اوتليت.
  • فرع Outlet Zone مدينة العبور : المركز التجارى جولف سيتى مول عند بوابة كارفور.
  • فرع Outlet Zone الإسكندرية : شارع صيدناوى متفرع من شارع سوريا منطقة رشدى.
  • فرع Outlet Zone الإسكندرية : زهران مول شارع فيكتوري عمانوئيل بمنطقة سموحة.

التجربة

أتحرك فريق أوتليت مصر لفرع Outlet Zone بالهرم والى مكانه تحديداً عند شارع ضياء لان زى ما سبق ووضحنا فى فرعين , كل الى ممكن تعمله عشان توصل تركب ميكروباص من الجيزة بحوالى 3 جنية أو من المريوطية بنفس الثمن و تنزل عند شارع ضياء هتلاقى فرع أوتليت زون الناحية التانية من الشارع على شارع الهرم الرئيسيى.

مبدئياً الفرع بينقسم لدورين الدور السفلى للأطفال وملابس آوتليت حريمى والعلوى لملابس الشباب , كل الملابس رائعه جداً وخاليه تماماً من وجود أى ديفوه أو عيوب ظاهرة أو غير ظاهرة حيث اننا قمنا بالمراجعه بأنفسنا , لا يتوفر بيع الأحذية فى الفرع حيث ان المنتجات العارضه لا تنتج الأحذيه فى الأساس.

اسعار المنتجات هناك تتراوح من 200 جنية مصرى لـ 500 جنية مصرى ويوجد تشكيله رائعه من البناطيل والبلوفرات خصوصاً منتجات ماركة or والتى تتميز بأناقه إصدارتها الدائمة , تفحصنا جميع المنتجات هناك بحثاً عن العيوب أو أى خطأ يمكننا أن نجده إلا اننا لم نجد بشكل مباشر حتى العاملين هناك من أروع ما يمكن وقاموا بإستقبالنا بشكل جيد وإحترافى وخصوصاً احد العاملين هناك وهو شاب مبادر اسمه يس . 

قمنا بشراء منتج من ماركة Freezone شبابى بسعر 200 جنية فقط لا غير, وبعد ذلك تجولنا فى المحل أكثر وأنتهى اليوم هكذاً , نتمنى ان تكون تجربتنا والمعلومات التى نشرناها عن أفضل منافذ بيع الأوتليت أفادتكم ونلقاكم قريباً فى موضوع جديد , شكراً.

التعليقات

  1. هو المحل كويس وكل حاجه بس مش بحس ان لبسه شيك قوي يعني مثلاً محل براندات بطيبه أوتليت مول افضل بكتير جدا واستايلات لبس هناك رائعه ، مش اي اوتليت بيكون شيك.

    ردحذف
  2. لو سمحت هو في محلات اوت ليت في التجمع الخامس ؟

    ردحذف
  3. اوت ليت زون قليل جداً فيه ملابس ماركه OR واغلبها ماركه Freezone علي فكره عشان محدش يروح على الفاضي بس.

    ردحذف
    الردود
    1. احنا بالفعل وضحنا ده فى تجربتنا استاذ خالد وشكراً على التوضيح.

      حذف
  4. بالتوفيق
    ولكن برجاء الاهتمام بأمور بسيطه منها

    ردحذف
    الردود
    1. شكراً يا فندم ممكن توضحلنا امور زي ايه

      حذف
  5. اوت ليت زون.امام سفاره الامارات.اتنقل لفين

    ردحذف
  6. عنوان اوت ليت زون.م الجديده او م.نصر

    ردحذف
  7. لو في منتج عاوز يتبادل اة هي طريقة متبعة

    ردحذف
  8. برجاء فتح فرع في مدينة نصر او معادي او مدينة رحاب

    ردحذف
  9. فرع حلوان سيء جداً و اوحش معامله انا لسه كنت فالفرع و مفيش حد لابس ماسك ولا اي نضافه

    ردحذف